CONTROLLING SPRZEDAŻY

W jaki sposób skutecznie prowadzić proces prognozowania, planowania i oceny działań, aby zwiększyć efektywność sprzedaży?

 

Kluczowe zagadnienia omówione podczas szkolenia:


  • Strategia sprzedaży i jej wpływ na wyniki finansowe firmy
  • Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
  • Analiza potencjału segmentów
  • Analiza udział w rynku, a plany sprzedaży
  • Jak prowadzić proces controllingu rentowności produktów i usług?
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
  • Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
  • Jakie metody oceny wskaźników sprzyjają wyciąganiu właściwych wniosków w zakresie sprzedaży?
  • Dynamika zmian kosztów sprzedaży
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków?
  • Wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży
  • Inwestycje w sprzedaż – jak przeprowadzić controlling efektywności inwestycyjnej w siły sprzedaży
  • Orientacja na cele sprzedażowe
  • Czynniki zwiększające sprzedaż
  • Wyniki – warunki efektywności sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA:

 

CONTROLLING W SPRZEDAŻY, A DANE FINANSOWE FIRMY

  • Strategia sprzedaży, a wyniki finansowe
  • Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
  • Profesjonalne podejście do analizy danych finansowych w procesie controllingu sprzedaży?

WSTĘPNA ANALIZA SPRZEDAŻY – PODSTAWOWE DANE DO URUCHOMIENIA PROCESU CONTROLLINGU

  • Jakie wnioski można wyciągnąć analizując wartość i dynamikę sprzedaży w stosunku do potencjału rynkowego?
  • Analiza udział w rynku, a plany sprzedaży
  • Plany sprzedaży, a wyniki - analiza przyczyn odchyleń
  • Sprzężenie wyprzedzające – jako narzędzie minimalizacji ryzyka

JAK PROWADZIĆ PROCES CONTROLLINGU RENTOWNOŚCI PRODUKTÓW I USŁUG?

  • Rentowności produktów – jak wyciągać prawidłowe wnioski?
  • Błędy w ocenie rentowności
  • Jak wyznaczyć marginesy bezpieczeństwa w sprzedaży?
  • Jak prowadzić analizę wrażliwości zysku produktu/usługi?
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
  • Jaki jest wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków w odniesieniu do grup produktów/usług?
  • Pokrycie finansowe, a koszty sprzedaży
  • „dolna granica ceny”

PLANOWANIE FINANSOWE SPRZEDAŻY

  • Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
  • Jak właściwie zaplanować przychody?
  • Sposoby ustalania ceny
  • Jak prawidłowo zaplanować przychody na produkcie/usłudze?
  • Jakie są najbardziej przydatne analizy wskaźników i jak je interpretować w odniesieniu do sprzedaży?
  • Jakie metody oceny wskaźników sprzyjają wyciąganiu właściwych wniosków w zakresie sprzedaży?
  • Jak prowadzić proces budżetowania i prognozowania sprzedaży?
  • Procedura przygotowania budżetu sprzedaży produktu/usługi

DYNAMIKA ZMIAN KOSZTÓW SPRZEDAŻY

  • Techniki budżetowania kosztów
  • Jak właściwie ukształtować koszty?
  • Wpływ kosztów sprzedaży na rentowność kapitału
  • Modele następstwa szeregowego
  • Jak koszt kredytu wpływa na efektywność firmy? Zjawisko dźwigni finansowej
  • Jak efektywnie prowadzić controlling kosztów sprzedaży?

ANALIZY RENTOWNOŚCI W CONTROLLINGU - ZDOLNOŚCI DO GENEROWANIA ZYSKÓW I KORELACJA Z WARTOŚCIĄ SPRZEDAŻY

  • Próg rentowności
  • Marginesy bezpieczeństwa
  • Dźwignia operacyjna i finansowa – wrażliwość zysku
  • Wskaźnik rotacji majątku, należności i zapasów Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków?
  • Wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży

INWESTYCJE W SPRZEDAŻ - JAK PRZEPROWADZIĆ CONTROLLING EFEKTYWNOŚCI INWESTYCYJNEJ W SIŁY SPRZEDAŻY

  • Alternatywne źródła finansowania działu sprzedaży
  • Kryterium kosztu kapitału
  • Formy oceny efektywności inwestycji
Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu wspieranego licznymi przykładami z praktyki. W trakcie zajęć uczestnicy, wspierani przez trenera, będą pogłębiać swoją wiedzę za pomocą ćwiczeń, wymiany doświadczeń i dyskusji. Uczestnicy proszeni są o zabranie na szkolenie kalkulatora.

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

 

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.

W trakcie zajęć uczestnicy, wspierani przez trenera, będą pogłębiać swoją wiedzę za pomocą ćwiczeń, wymiany doświadczeń i dyskusji.

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

 

•    dyrektorów handlowych/sprzedaży,
•    kierowników zespołów handlowych/sprzedaży,
•    menedżerów produktów,
•    wszystkich menedżerów zarządzających i kierujących zespołem handlowców,
•    dyrektorów finansowych odpowiedzialnych za kondycję finansową firmy,
•    menedżerów prowadzących własne przedsiębiorstwa związane ze sprzedażą i handlem.

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Trener i doradca w dziedzinie finansów. Prowadzi bardzo wysoko oceniane warsztaty dotyczące zagadnień finansowych. Współautorka projektów badawczych poświęconych rynkom finansowym w Polsce, autorka licznych publikacji naukowych z zakresu bankowości, usług finansowych i kontrolingu. Pracownik Katedry Finansów Akademii Ekonomicznej w Katowicach, wykładowca studiów podyplomowych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w obszarach związanych z prowadzeniem projektów inwestycyjnych oraz zarządzaniem finansami. Ekspert i konsultant wielu firm w dziedzinie analizy kondycji finansowej przedsiębiorstwa, źródeł ryzyka działalności gospodarczej, wskaźników finansowych, analizy procesu inwestycyjnego, kontrolingu i budżetowania. Warsztaty prowadzone z udziałem wykładowcy są oceniane najwyższymi ocenami przez doświadczonych dyrektorów handlowych i finansowych największych spółek w Polsce.

POWIADOM MNIE O KOLEJNYM TERMINIE SZKOLENIA:

 

 

Adres email


WSZELKICH DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ:

 

Dagmara Troska
tel. (32) 33 55 150
fax (32) 33 55 151
tel. kom. 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
Joanna Jarosz - Opolka
tel. (32) 33 55 150
fax (32) 33 55 151
tel. kom. 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl

Serdecznie zapraszamy!

 

    Zaufali nam

    Posiadamy


    Członkostwo