RÓŻNICE KULTUROWE W BIZNESIE I NEGOCJACJACH MIĘDZYNARODOWYCH

Jak radzić sobie z wielokulturowością w pracy zawodowej, unikać nieporozumień wynikających z różnic kulturowych, zwiększyć efektywność współpracy z partnerami zagranicznymi?

 

Jeśli pracujesz w środowisku międzynarodowym, współpracujesz z partnerami zagranicznymi, negocjujesz kontrakty z dostawcami z innych krajów, chcesz zrozumieć swoich zagranicznych klientów, nie jesteś pewien jaką strategię dopasować do różnych sytuacji biznesowych – to szkolenie jest dla Ciebie!

 

Świat zmalał, biznes dzisiaj nie jest narodowy, ale międzynarodowy, globalny. Znajomość różnych kultur i sposobu, w jaki te kultury realizują zadania biznesowe jest podstawą osiągania sukcesu w tej dziedzinie.

 

RÓŻNICE KULTUROWE W BIZNESIE przeznaczone jest dla osób, które pracują lub przygotowują się do pracy „na styku kultur”, którzy chcą zrozumieć swoich zagranicznych partnerów, zerwać ze stereotypami na temat multikulturowości i uzyskać przewagę biznesową.

 

Korzyści z udziału w warsztatach:

  • wzrost świadomości różnic kulturowych
  • poprawa komunikacji w międzynarodowym środowisku biznesowym
  • rozwój umiejętności budowania relacji z kontrahentami zagranicznymi
  • zwiększenie efektywności współpracy z partnerami zagranicznymi

 

OPINIE O TRENERZE:

 

Grzegorz – super poczucie humoru, super energia, bardzo cenna wiedza.
– Grupa Pracuj SA

 

Prowadzący – rewelacja! Przygotować kolejny etap tego szkolenia!
– Bolsius Polska Sp. z o.o.

 

Ocena trenera zdecydowanie poza skalą, na poziomie 6!

 

Bardzo dobry wykładowca. Ciekawe szkolenie. Wszystkie aspekty wiedzy potrzebne w mojej pracy zostały poruszone na zajęciach. Polecam.

– Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.

 

Prowadzący bardzo dobrze przygotowany i dynamiczny. Ciekawie prowadzący zajęcia. Język prowadzącego bardzo zrozumiały.
– BWI Poland Technologies Sp. z o.o.

 

Doceniajcie tego nauczyciela nieustannie!

– Zakład Metalowy „WB”

 

Program szkolenia:

 

1. Różnice kulturowe – nasze doświadczenia, źródła wiedzy i wnioski

2. Konsekwencje pierwszego wrażenia i ‘sądów błyskawicznych’

3. Najważniejsze kompetencje w pracy na styku kultur

4. Ceremonialność kultury na przykładzie Korei Południowej, Wielkiej Brytanii, Polski

5. Nieceremonialność kultury na przykładzie Stanów Zjednoczonych

6. Wpływ okoliczności na preferencje - co nam się bardziej podoba (normatywizm i pragmatyzm)

7. Błędne założenie o dwubiegunowości kultury

8. Kultura – czyli co? Oczywista dla wszystkich definicja kultury

9. Próby zobrazowania złożoności kultury – góra lodowa, cebula

10. Kultura - cecha kolektywu a nie jednostki

11. Porównanie – jedyna możliwość rozmowy o różnicach

12. Wartości, normy i podstawowe założenia

13. Wymiary kultury narodowej – różne spojrzenia

14. Spojrzenie na kulturę narodową Polski – jacy jesteśmy na tle innych kultur

15. Bliska różnorodność – różnice kultur krajów sąsiadujących (Belgia – Holandia, Chiny – Taiwan)

16. ‘Wielka Piątka’ kompetencji międzykulturowych – OCEAN

17. Trzy typy kultur: kultura transakcyjna, kultura relacyjna i kultura partnerska – różne spojrzenie na budowanie relacji i wpływ relacji na biznes

18. Style prowadzenia negocjacji w różnych kulturach

19. Wysoki i niski kontekst – od szczegółu do ogółu, czy na odwrót

20. Kultura Brzoskwiń i Kokosów

21. Komunikacja niskiego i wysokiego kontekstu

22. Bezpośredniość, kody i symbole w komunikacji – Wielka Brytania, Bliski Wschód, Niemcy

23. Dlaczego tak trudno z Dymitrem Iwanowiczem

24. Gafy, wpadki, kruczki

25. Różnice w podejściu do spraw najprostszych – obiektywizm, przepraszanie, informacja zwrotna

26. Kyakanteki i Shukanteki

27. Winda morderca

28. Dlaczego Akesh nie przesyła raportu

29. Negocjacje w Zurychu – nawet najmądrzejsi popełniają błędy

30. Negocjacje w Shanghaiu – bolesna lekcja Marii

31. Tempo – gdzie sprawy toczą się szybko a gdzie wolno

32. Próba przyspieszenia japońskiego procesu decyzyjnego

33. Wielozadaniowość – system szkoleń w Infosys

34. Rozwiązywanie problemów w różnych kulturach

35. Różne podejście do czasu i miejsc na mapie

36. Wpływ religii i polityki na kulturę – islam, buddyzm, chrześcijaństwo

37. Powstawanie subkultur i kierunków sprzecznych z obowiązującymi

38. Krótkowzroczność historyczna i kulturowa

39. Zasada zachowania różnorodności

40. Liderzy Nowego Świata

41. Różnice w kulturze korporacyjnej

42. Matryca kultury korporacyjnej

 

przykłady, ilustracje, studia przypadków

ogrywanie ról, burza mózgów

rozwiązywanie problemów

dzielenie się wiedzą

praca w grupach

 

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

 

  • Mini wykłady
  • Case studies  (analiza przypadków)
  • Analiza wystąpień publicznych
  • Analiza negocjacji międzynarodowych
  • Dyskusje moderowane
  • Praca indywidualna
  • Praca w parach
  • Praca w grupach
  • Gry komunikacyjne

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

 

menedżerów zarządzających zespołami wielokulturowymi

specjalistów działów eksportu-importu

specjalistów działów handlowych

specjalistów działu logistyki, zakupów, zaopatrzenia

osób prowadzących i uczestniczących w procesach negocjacyjnych z międzynarodowymi klientami lub kooperantami (prezesów, dyrektorów finansowych)

pracowników, którzy reprezentują instytucje na spotkaniach o charakterze międzynarodowym

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

 

Grzegorz Opolka

 

 

Lektor, trener, coach biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem posiadający ogromną wiedzę przekazywaną podczas szkoleń z dużą pasją i zaangażowaniem.

Ekspert w dziedzinie komunikacji z uwzględnieniem różnic kulturowych w biznesie międzynarodowym. Specjalizuje się w prowadzeniu w języku angielskim warsztatów adaptujących zagranicznych menedżerów do polskich warunków kulturowych, a także z zakresu różnic kulturowych dla osób, które w codziennej pracy współpracują z przedstawicielami innych krajów.

Używa twórczych, niekonwencjonalnych narzędzi dla przedstawienia problemów w myśleniu o innych kulturach, stereotypach narodowych.

Jest zafascynowany pracą zespołów wielokulturowych, w których różnice kulturowe stanowią impuls do przekraczania barier i budowania lepszego świata.

Specjalizuje się w prowadzeniu w języku angielskim warsztatów z zakresu wystąpień publicznych, prezentacji, technik wywierania wpływu, negocjacji. W ich trakcie uczestnicy doskonalą zarówno znajomość języka angielskiego jak i rozwijają kompetencje osobiste. Posiada imponujący zasób słów wąsko dostosowanych do codziennego użytku, potrzeb poszczególnych działów. W swoim portfolio ma szkolenia dla kadry HR, logistyki, marketingu, produkcji, PR, branży HoReCa, medycznej, energetyki i motoryzacji.

Z powodzeniem prowadzi również szkolenia rozwojowe w języku polskim.

Jest tłumaczem języka angielskiego i rosyjskiego. Sprawnie posługuje się językiem hiszpańskim i niemieckim.

 

WYBRANI KLIENCI:

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Oddział w Mielcu

ALUPROF S.A.

APATOR METRIX S.A.

ARCELORMITTAL Refractories Sp. z o.o.

AUTOLIV POLAND Sp. z o.o.

Bell Sp. z o.o.

BOLSIUS POLSKA Produkcja Sp. z o.o.

BOMBARDIER TRANSPORTATION Polska Sp. z o.o.

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.

BWI Poland Technologies Sp. z o.o. Oddział w Krośnie

Chemar Armatura Sp. z o.o.

DELPHI Poland S.A.

DR WEIGERT POLSKA SP Z O O

ELECTROLUX POLAND Sp. z o.o.

Europejskie Centrum Obsługi Finansowej TRW (European Shared Services Center)

Fabryka Okuć Meblowych STALMOT Sp. z o.o.

Fabryka Opakowań Kosmetycznych POLLENA SA

Fabryka Taśm Transporterowych WOLBROM SA

FAURECIA Automotive Polska Sp. z o.o.

Faurecia Gorzów Sp. z o.o.

FERMINTRADE spółka z o.o.

FERROXCUBE Polska Sp. z o.o.

Firestone Industrial Product Poland Sp. z o.o.

FORMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa

FRONIUS POLSKA

FUCHS OIL CORPORATION Sp. z o.o.

FUJIFILM Europe GmbH (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, Serwis Aparatów Cyfrowych

GDF SUEZ Bioenergia Sp. z o.o.

Gomar Pińczów spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna

Grupa Pracuj Solutions sp. z o.o.

Hamilton Sundstrand Poland Sp. z o.o.

HOCHLAND Polska Sp. z o.o.

Holding - ZREMB Gorzów S.A. oddział METPOL - BARLINEK

HOLDING-ZREMB Gorzów S.A. oddział MEPROZET-DREZDENKO

HOLDING-ZREMB-Gorzów SA

HONDA MOTOR EUROPE LOGISTICS NV (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce

HUF POLSKA Sp. z o.o.

ICN POLFA Rzeszów SA

INDUSTRIAL DIVISION Sp. z o.o.

ING Bank Śląski SA

Invest Park Sp. z o.o.

Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Kozieł

Kinnarps Polska Sp. z o. o.

KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.

KLX Aerospace Solutions Sp. z o.o. (dawna B/E Aerospace Consumables Management Sp. z o.o)

LENTEX SPÓŁKA AKCYJNA

Lubuski Klaster Metalowy

Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

Mlekpol Sp. z o.o.

MTI FURNINOVA POLSKA Spółka z o.o.

Nestlé Waters Polska S.A.

Nexteer AUTOMOTIVE POLAND Sp. z o.o.

NGK Ceramics Polska Sp. z o.o.

Nosag Polska Sp. z o.o.

OASIS EAST Sp. z o.o.

Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego S.A.

PAS Polska Sp. z.o.o.

PC Soft Systemy Teleinformatyczne

PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S. A.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA w Warszawie Oddział w Odolanowie

RICOH Polska Sp. z o.o.

Sine Sp. z o.o.

SPIE Polska Sp. z o.o.

STEPAN POLSKA SP. z o.o.

TROPICAL Tadeusz Ogrodnik

Uniwersytet Jagielloński

Utex-Terra Sp. z o.o.

Vetoquinol Biowet Sp. z o.o.

VIESSMANN Technika Grzewcza Sp. z o.o.

Welcome Airport Services Sp. z o.o.

Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach

Zakład Mechaniczny MESTIL Sp. z o.o.

ZAKŁAD METALOWY "WB" P.H.U. W.Bożek, M.Bożek SP.J.

Zakłady Mięsne Łmeat-Łuków S.A.

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

 

24 listopada 2017r. - Hotel Tobaco***

Łódź, ul. Kopernika 64

GPS: N 51,76 E 19,44

http://www.hoteltobaco.pl

 

Hotel Tobaco*** butikowy obiekt położony w ścisłym centrum Łodzi, w bliskim sąsiedztwie ulicy Piotrkowskiej i Manufaktury. Hotel powstał w dawnej fabryce wełny, był wielokrotnie nagradzany za designerskie wnętrza i nowoczesne rozwiązania architektoniczne. Na terenie hotelu do dyspozycji Gości bezpłatna strefa relaksu (sauna fińska i mini siłownia).

 

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o godzinie 16:00.

Cena szkolenia wynosi 499 zł brutto.

 

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe oraz lunch. Parking hotelowy płatny dodatkowo.

Informacje dotyczące parkowania:

  • Bezpłatny parking możliwy jest przed hotelem, przy ulicy Kopernika.
  • Na ulicy Kopernika postawiony jest zakaz wjazdu, nie dotyczy on jednak wjazdu do hotelu.
  • Na parking hotelowy prosimy wjeżdżać bramą 64 (oznaczona różowymi flagami TOBACO), nie 62 – to brama do Tobaco Park (osiedle mieszkaniowe).
  • Goście wjeżdżając na parking hotelowy powinni pobrać bilet parkingowy, który należy okazać w recepcji hotelowej (przed wyjazdem z terenu hotelu).

Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. Podczas rezerwowania miejsca w hotelu prosimy o powołanie się na “Effect” - organizatora szkolenia. Dzięki temu korzystają Państwo z wynegocjowanych dla naszych Gości stawek hotelowych.

WSZELKICH DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ:

 

Agnieszka Cwigon
tel. (32) 33 55 153
fax (32) 33 55 151
tel. kom. 662 297 698
e-mail: effect@effect.edu.pl
Joanna Jarosz - Opolka
tel. (32) 33 55 150
fax (32) 33 55 151
tel. kom. 662 297 698
e-mail: effect@effect.edu.pl

Serdecznie zapraszamy!

 

    Zaufali nam

    loga

    Posiadamy


    Posiadamy

    Członkostwo


    jesteśmy